محتوامون

خدمات خم لوله و پروفیل

خدمات خم لوله و پروفیلخدمات خم لوله و پروفیل امروزه در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. علت استفاده روز افزون از این خدمات سبک بودن و استحکام آن ها است. همچنین لوله و پروفیل از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است. پروفیل یکی از کاربردی ترین محصولات در ساخت و ساز می باشد. همانطور که می دانید برای اینکه بتوان از پروفیل استفاده کرد باید آن را با خمکاری به شکل های مورد نظر تبدیل کنیم. جالب است بدانید که خدمات خم لوله یا خمکاری لوله حساس ترین مرحله ای است که بر روی لوله انجام می شود و ارتباط مستقیم در تاثیر گذاری محصول نهایی را دارد. کیفیت خمکاری لوله مهم است زیرا کیفیت آن تاثیر بسیاری بر کیفیت محصول تولید شده می گذارد.

 همانطور که گفتیم استفاده از خدمات خم لوله و خمکاری لوله در صنایع متنوعی استفاده می شود. این صنایع مانند تولید لوازم خانگی و برقی، هوافضا، صنایع شیمیایی و وسیله های حمل و نقل است. خمکاری لوله بر روی محصولاتی همچون مبل و صندلی اداری، میز اداری، قطعات خودرو و موتور سیکلت، استندهای فروشگاهی، بند رخت، جای سیب زمینی و پیاز و .. استفاده می شود. استفاده از دستگاه های به روز در خمکاری لوله و پروفیل از واجبات است. در حال حاضر کارگاه های لوله خم کنی زیادی به منظور انجام خدمات خم لوله cnc در کشور موجود می باشند. اغلب شما می دانید که خدمات خم لوله در اصفهان بسیار معروف است. طبیعتا برای اینکه بخواهیم در لوله خم ایجاد کنیم روش های مختلفی وجود دارد. اگر شما هم میخواهید اطلاعاتی در رابطه با انجام خمکاری لوله و پروفیل و همچنین روش های این کار به دست آورید، با ما همراه باشید.

پروفیل چیست؟

برای اینکه بتوانیم درک بهتر از خمکاری لوله و پروفیل داشته باشیم، ابتدا باید با خود پروفیل آشنا شویم. پرویل تعریف سختی ندارد. همانطور که می دانید، پروفیل یک محصولی است که در بسیاری از صنایع متنوع مورد استفاده قرار می گیرد. هر محصولی که یک سطح توخالی مقتطع داشته باشید، پروفیل نامیده می شود. خوب است بدانید که لوله و پروفیل از بسیاری از جهات شبیه هم هستند و روش های مشابه ای در خمکاری دارند.

خمکاری لوله و پروفیل خمکاری لوله و پروفیل چیست؟

اگر به اطراف خود نگاه کنید، شاید وسایلی را ببینید که با داشتن یک خم یا انحنا یک زیبایی خیره کننده ای از آن خود کرده اند. پروفیل یکی از پر استفاده ترین ماده اولیه در ساخت کالاهای فلزی است. استفاد از خمکارری لوله و پروفیل در تولید و ساخت محصولات علاوه بر اینکه می توانیم شکل های متفاوت با تنوع بالا را خلق کنیم، همچنین این محصولات را با این خمکاری ها زیباتر جلوه می دهیم. یک محصول پس از آن که تولید می شود تصمیم بر آن گرفته می شود که نیاز به خمکاری دارد یا خیر. خمکاری را به پروسه ای می گوییم که بر روی محصول پس از تولید، با استفاده از دستگاه های به روز پیشرفته و ابزارآلات برای اسجاد انحنا و خم به منظور زیباتر شدن کار انجام می دهیم.

انواع پروفیل

پروفیل در بازار در انواع مختلفی تولید و در نهایت عرضه می شود. این انواع ابعاد متفاوتی نیز داررند. اگر بخواهیم پرکاربردترین و رایج ترین آن ها را نام ببریم باید به قوطی صنعتی، ساختمانی و مبلی اشاره کنیم. پروفیل در دو روش مستقیم و غیر مستقیم تولید می شود. ابتدا در روش مستقیم ما یک ورق فولادی را حالت می دهیم و سپس به قوطی تبدیل می شود. در روش غیر مستقیم مراحل فرق می کند. ابتدا لوله تولید می شود و پس از شکل دادن تبدیل به قوطی می شود. حالا که روش های تولید را دریافتید، پروفیل دو نوع دارد: پروفیل بسته و پروفیل باز می باشد.

  • پروفیل بسته: از این نوع پروفیل در ساخت و تولید محصولاتی همچون در و پنجره، درب کرکره ای و .. استفاده می شود.
  • پروفیل باز: این نوع پروفیل اعم از تسمه، نبشی، ناودانی و میلگرد است.

خمکاری لوله و پروفیل در چه زمینه هایی استفاده می شود؟

همانطور که در بالا اشاره شد خمکاری لوله و پروفیل در صنایع مختلفی استفاده می شود. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم از خدمات خم کاری لوله و پروفیل در خودروسازی، ساخت انواع درب و پنجره، نرده های فلزی، ساختمان سازی، اسکلت های گوناگون ساختمان سازی، انواع شاسی تریلرها و … استفاده می شود.

خمکاری لوله NCروش های خم کاری لوله و پروفیل کدام اند؟

در ابتدا باید بدانیم که از لوله و پروفیل قرار است برای ساخت چه محصولی استفاده شود؟ با توجه به این موضوع و شکل و طرح های مورد نظر خدمات خم کاری انجام می گیرد. این پروسه شامل جوشکاری، خم کاری، برشکاری و مونتاژ می باشد. روش های خم کاری لوله و پروفیل به شرح زیر است:

  • خمکاری به روش دستی: در روش دستی بخش مهم کار با استفاده از نیروی انسانی و قالب های شکل دهی انجام می شود. صنعتگران با استفاده از ابزارهای متفاوت قالب های خم و چکش ها به لوله ها و پروفیل ها شکل می دهند. ابزارهای دستی کمکی و تسمه نیز در این روش استفاده می شود.
  • استفاده از حرارت به روش خم کاری دستی: در این روش علاوه بر اینکه از نیروی انسانی و ابزارهای دستی استفاده می شود، نیاز به حرارت نیز است. برای اینکه به لوله و پروفیل شکل و فرم بدهند، لوله و پروفیل را درون کوره می گذارند تا حرارت ببینید و یا روی شعله قرار می دهند. حرارت دهی به لوله و پروفیل باعث می شود تا شکل دهی به پروفیل ها با استفاده از نیروی انسانی راحت تر باشد.
  • انجام خم کار به روش صنعتی: در روش صنعتی از ابزارها و دستگاه های مجهزی برای خم کاری انواع لوله و پروفیل انجام استفاده می شود. ازآنجایی که از خمکاری برای شکل دادن لوله و پروفیل استفاده می شود، برای هر لوله و پروفیلی که اندازه و ابعاد متفاوتی دارد هر دستگاه به صورت مجزا تعبیه شده است. این کار به منظور هر چه بهتر شکل دادن لوله ها و پروفیل ها می باشد.

انواع دستگاه های خم کاری لوله و پروفیل

برای انجام خدمات لوله خم کنی دستگاه ها و ماشین های متفاوتی با مشخصات منحصر به فرد خود وجود دارند. این دستگاه ها شامل موارد زیر است:

  • دستگاه خم کن برای پروفیل های بسیار بزرگ
  • دستگاه فرم دهنده پروفیل
  • دستگاه خم پروفیل
  • ماشین فرمینگ پروفیل
  • ماشین خم لوله و خم پروفیل
  • دستگاه خم کن پروفیل و تسمه
  • ماشین خم کن پروفیل دستی
  • دستگاه خم کن لوله و پروفیل چندکاره
  • دستگاه خم کن لوله و پروفیل برقی
  • دستگاه فرم دهنده لوله و پروفیل و مجهز به سیستم کنترل
  • دستگاه رول کن لوله و پروفیل عمودی و افقی
  • دستگاه خم کن لوله و پروفیل و ایجاد مارپیچ
  • ماشین خم کن لوله و پروفیل نیمه اتوماتیک

نتیجه گیری

با توجه به تمام اطلاعاتی که در بالا داده شد، حالا با خدمات خم کاری لوله و پروفیل، انواع دستگاه های خمکاری پروفیل، روش های متنوع خم کنی لوله و پروفیل، خم کاری لوله و پروفیل CNC و… آشنا شدید. جالب است بدایند که خم کاری لوله و پروفیل با روش صنعتی کار را برای صنعتگران بسیار راحت کرده است و شکل و فرم دهی به محصول را ساده و دقیق کرده است. در بخشی از مقاله به انواع دستگاه ها و ماشین ها به منظور خمکاری لوله و پروفیل پرداختیم.برای دریافت خدمات خمکاری لوله و پروفیل با کارشناسان ما تماس بگیرید.